Fertilitetsfremmende fysioterapi

Mojzisova-metoden

Fertilitetsfremmende fysioterapi er en behandlingsform der tager udgangspunkt i Mojzisova-metoden fra Tjekkiet. Mojzisova-metoden består af holdningsøvelser samt afspændende, stabiliserende og mobiliserende øvelser til bækkenet. Metoden har, gennem flere forskellige studier, vist at visse infertile kvinder kan 4 doble deres chance for at opnå en graviditet uden medicinsk fertilitetsbehandling. Behandlingen er også god til at kombinere med fertilitetsbehandling som fx. IVF, ICSI eller inseminationsbehandling. Der arbejdes også med arvævsbehandling, laserterapi, motion, kost og stress. Læs mere her

Arvævsbehandling, Wurn-metoden

Wurn-metoden er en manuel behandlingsform der kan afhjælpe smerter og funktionsnedsættelse i underlivet. Operationer, traumer, infektioner eller strålebehandling kan være årsagen til disse problemer. Kroppens organer skal kunne glide mod hinanden. En infektion eller inflammation skaber et skjold af arvæv som kan nedsætte blodcirkulationen og “klistre” det tilstødende væv sammen. Derved opstår der nedsat bevægelighed mellem organerne.

Arvæv efter et traume eller en operation kan give smerter. Dette skyldes stramt arvæv der giver nedsat bevægelighed og deraf følgende tryk og træk i det omgivende væv. Dermed har blære, livmoderen, æggeledere, æggestokke, nervevæv, tarme og bindevæv dårlige vilkår for at kunne glide mod hinanden. Dette skaber nedsat funktion af underlivets organer.

Arvævsbehandling kan gøre en stor forskel for funktionen af dit underliv.

Der er meget du kan gøre for at optimere din fertilitet, både som mand og som kvinde.

Kontakt mig og hør nærmere.