Kom i form efter din fødsel – efterfødselstræning hos fysioterapeut på små hold

Kvindens krop er skabt til fødsler – men det er en fysisk præstation, der slider hårdt på kroppen. Under en graviditet og fødsel kommer kroppen på overarbejde. Dine mavemuskler bliver meget længere og svagere end normalt, og dine rygmuskler bliver overbelastede. Din holdning ændrer sig, og din bækkenbund bliver belastet både under graviditeten og under selve fødslen.

Graviditet og fødsel kan give komplikationer, som du kan lide af længe, hvis du ikke genoptræner kroppen:

  • Bækkenløsning
  • Inkontinens – vanskeligheder med at holde på vandet og evt. afføringen
  • Dårlig holdning
  • Rygsmerter
  • Muskelspændinger i nakke og skuldre

Priser markeret med * er rabatpriser ved firmaer, studerende og pensionister

Priser

10 timer // kr. 1.000,- // * kr. 750,-

Både med og uden lægehenvisning. Sygeforsikringen ”danmark” yder tilskud til fysioterapeutiske behandlinger, der er ydet af en autoriseret fysioterapeut. Herunder holdtræning. Læs mere om ”danmark”s takster her. Den offentlige sygesikring yder ikke tilskud. Mange sundhedsforsikringer dækker behandlingerne. Hør dit forsikringsselskab om du er dækket. Tilmeldingen er bindende, men du er velkommen til at overdrage din plads til en anden person, hvis du oplyser navn og tlf.nr. på vedkommende.

Firmaer, studerende og pensionister får 25% rabat!

Bestil nu på: 29 61 19 90 eller brug formularen på forsiden – bestil tid.

Efterfødsel er ikke almindelig fitness – træn derfor under vejledning af fysioterapeut.

Det kan virke som en stor opgave, at skulle genopbygge kroppen efter fødslen. Og det er vigtigt, at træningen starter blidt, så du ikke overbelaster bækkenbunden og de andre muskler, som har været ude på et marathon-arbejde. Hos mig træner du på små hold med 4-6 andre kvinder, og vi har plads til individuelle hensyn og en afslappet atmosfære. Vi hygger os og snakker måske både fødsler og børn mens vi strammer musklerne i mave, ryg, hofter og bækkenbund op igen. Vi bruger mange pilatesøvelser, fordi det er en blid og effektiv måde at styrketræne kroppens holdningsmuskulatur på. Pilatesøvelserne får også fat i de helt små muskler inde omkring rygsøjlen, som skal holde den gode holdning hele dagen. Efterfødselstræningen kan være med til at genvinde din tidligere figur, og du får langt større overskud til at nyde tiden som nybagt mor. Du kan også få inspiration til at stimulere din baby. De små hold betyder, at du får indflydelse på indholdet i træningen.
Sæt selv dit hold til efterfødselstræning.

Hvis du selv samler en gruppe på 5-6 kvinder, starter jeg gerne et lukket hold efterfødselstræning specielt for jer. Det kan være jeres mødregruppe, kunne tænke sig at træne sammen – eller måske er I bare en lille gruppe veninder, som tilfældigvis har født nogenlunde samtidig. Det er godt at starte din træning 6 uger efter fødslen og 8-12 uger efter kejsersnit. Når dine muskler, og især din bækkenbund er tilbage i sin normale tilstand, kan du genoptage din sædvanlige træning, idrætsgren eller motion uden at få skader. Du har fået gode forudsætninger for, at din holdning kommer tilbage til den gode holdning – eller måske ligefrem bliver bedre – end den var før fødslen. Du er velkommen til at tage dit baby med til efterfødselstræning. Der er plads til den lille kan sove udenfor eller inde i vores træningslokale.

Ring til mig på 29 61 19 90, så du kan høre, hvornår det næste efterfødselshold starter.

Vil du vide mere? Så læs om din krop efter fødslen